Tradita shqiptare e festave të fundvitit dhe zakoni për konsumimin e ushqimeve e kanë nxitur rritjen e importeve, sidomos nga bizneset e jashtme. Sipas të dhënave të Institutit të Statistikave, importet për muajin nëntor arritën 71 miliardë lekë, me një fokus kryesor në ushqimet, pijet dhe produktet konsumi. Ndërkohë, anbërsitë a lëndëve djegëse dhe produkteve të drurit gjithashtu kontribuarnë në këtë rritje, ndërsa kategoritë e tjera të importit kanë shënuar rënie.
Rritja e konsumit në fundvit ndikon edhe në inflacionin e çmimeve, sipas parimit të kërkesës dhe ofertës. Produktet nga Kina dhe Turqia, të blera me çmime më të ulta, kanë dominuar tregun e importeve, ku vetëm nëntorin, importet nga këto dy vende arritën 17.3 miliardë lekë.
Sidoqoftë, pavarësisht çmimeve më të ulta të importit, çmimet e produkteve të konsumit mbeten të larta. Kjo situatë e favorshme për importuesit, e krijuar nga kursin e euros, nuk ka ndikuar pozitivisht në eksportet, më shumë të prekura nga rënia e kërkesës në tregjet e Bashkimit Europian, si Italia dhe Gjermania. Në kontrast, Kosova përfaqëson një destinacion të rëndësishëm për eksportet shqiptare, me rritje në nëntor.
Dikur kanë qenë marrë në konsideratë për të parë rritjen e eksporteve në 2025, por shumë nga produktet e kësaj rritjeje janë ato që kalojnë transit dhe llogariten si eksport. Rënia e vlerës së euros ka vështirësuar eksportuesit, duke sjellë sfida në bilancet tregtare. Nëntori gjithashtu tregoi se eksportet ishin 2.5 herë më të ulëta se importet, duke rezultuar në një deficit tregtar prej 43 miliardë lekë.
Bizneset duhet të kenë parasysh këto dinamika për të adresuar problemet aktuale dhe për të rritur qëndrueshmërinë e tregut.















