Tre vjet pas investimit të qeverisë për rindërtimin e shkollës 9-vjeçare “Rufan Hakrama” në Pojan, e cila u dëmtua nga tërmeti në nëntor 2019, kjo institucion sot ka hasur në një situatë të vështirë. Me një kosto prej 625 mijë eurosh, shkolla u inagurua në shtator të 2022, duke ofruar mundësi për nxënësit e disa fshatrave të Njësisë Administrative Pezë. Megjithatë, në këtë fillim viti shkollor, shkolla mbeti e mbyllur për shkak të uljes drastike të numrit të nxënësve. Më shumë se 40 fëmijë nga fshatrat Grecë, Pojanë dhe Gjyslykanë u detyruan të transferoheshin në shkollën “16 Shtatori” në Pezë të Madhe.
Drejtoresha e shkollës, Afërdita Belba, nënvizoi se vendimi për mbylljen erdhi pas kërkesës së prindërve, të cilët preferuan që fëmijët e tyre të ndjekin mësimin në një shkollë me më shumë nxëenes. Ndërkaq, prindërit shprehen të frustruar nga situata, duke thënë se janë të detyruar të dërgojnë fëmijët në një shkollë tjetër për shkak të mbylljes në Pojan.
Përveç kësaj, një situatë të ngjashme pësoi dhe shkolla në fshatin Lubinjë të Gramshit, e cila gjithashtu mbeti e mbyllur këtë vit shkollor. Vjet ishin vetëm pesë nxënës, dhe tani, me përfundimin të katër prej tyre nga klasa e 9, fshati nuk ka më fëmijë që të vazhdojnë mësimin. Shkolla në Lubinjë ka rënë në harresë, dhe tani shërben si një “muze” për të kujtuar se aty dikur kishte fëmijë që ndjeknin mësimin.
Kjo situatë përcjell një mesazh të qartë mbi sfidat që përballen disa fshatra shqiptare, ku investimet e bëra nga shteti, si në rastin e shkollave, rezultojnë të jenë të pamjaftueshme për të mbajtur jetësinë e këtyre institucioneve edukative. Mbyllja e shkollave ndikon jo vetëm në arsim, por edhe në ndjenjën e komunitetit dhe perspektivën për zhvillim të qëndrueshëm.















