Regjisori i njohur Gëzim Kame e përshkroi Dhimitër Anagnostin, regjisorin e ndjerë shqiptar, si një figurë me inteligjencë dhe kulturë të jashtëzakonshme. Kame nënvizoi kontributet e Anagnostit në kinematografinë shqiptare, duke e quajtur atë një nga kineastët më të mëdhenj. Homazhet për Anagnostin, i cili ndërroi jetë në moshën 89-vjeçare, po zhvillohen sot në Hollin e Teatrit të Operës dhe Baletit, ku të pranishëm janë familjarët, kolegët dhe qytetarët.
Dhimitër Anagnosti lindi në Vuno më 23 janar 1936 dhe u edukua në shkollën fillore në vendlindje, si dhe në Vlorë. Ai ndoqi Institutin Kinematografik “VGIK” në Moskë, ku u diplomua në leta për kinooperator. Një nga arritjet e tij të para ishte filmi “Njeriu kurrë nuk vdes”, i cili fitoi Çmimin e Parë në Festivalin Botëror të Shkollave Kinematografike në Holandë.
Anagnosti filloi karrierën e tij si operator në Kinostudion “Shqipëria e re” dhe në vitin 1966 realizoi filmin e tij të parë si regjisor, “Komisari i dritës”. Gjatë një karriere prej 40 vitesh, ai realizoi 14 filma artistikë dhe 10 dokumentarë, duke fituar shumë çmime të rëndësishme. Anagnosti ishte gjithashtu autor i 15 skenarëve, dhe shpesh shkruante vetë skenarin e filmave të tij.
Si një njeri me mendim të lirë, Anagnosti u angazhua në lëvizjen demokratike për pluralizëm në Shqipëri dhe shërbeu si deputet i Partisë Demokratike. Ai mbajti postin e ministrit të Kulturës nga 1992 deri në 1994, duke u angazhuar për forcimin e kulturës shqiptare. Anagnosti gjithashtu themeloi Fondacionin për Artin dhe Kulturën “Fan Noli”, duke mbështetur intelektualët aktivë.
Pas disa sukseseve, si drama “Nata e trokitjeve në xham” dhe filmi “Gjoleka, djali i Abazit”, Anagnosti la pas një trashëgimi të madhe në kinematografi, si dhe një histori personale të pasur, duke qenë i martuar me aktoren Roza Anagnosti.















