SHBA- Me një njoftim të papritur, por jo të papritur, Donald Trump ka shkaktuar një çarje të re në tregtinë ndërkombëtare: që nga 1 gushti, SHBA-të do të vendosin tarifa prej 30% për të gjitha importet nga Bashkimi Evropian dhe Meksika. Njoftimi u bë nëpërmjet platformës Truth Social dhe shënon dështimin përfundimtar të bisedimeve tregtare Uashington-Bruksel.
Ky vendim ndikon drejtpërdrejt në një nga sektorët më kritikë të ekonomisë evropiane: industrinë e automobilave. BE-ja eksporton makina dhe pjesë këmbimi me vlerë më shumë se 50 miliardë dollarë në vit në SHBA, me Gjermaninë, Suedinë, Italinë dhe Francën në ballë.
Tarifa e re prej 30% do të rrisë menjëherë koston e makinave evropiane për konsumatorin amerikan, gjë që ka të ngjarë të ulë në mënyrë drastike kërkesën. Sipas Shoqatës Gjermane të Industrisë Automobilistike (VDA), zbatimi i tarifave mund të çojë në një rënie të eksporteve deri në 40%, ndërsa më shumë se 100,000 vende pune në BE që lidhen drejtpërdrejt ose tërthorazi me tregun amerikan janë në rrezik.
Për më tepër, Shoqata Evropiane e Prodhuesve të Automobilave (ACEA) paralajmëron se tarifat do të krijojnë një efekt domino të rritjes së çmimit të pjesëve të këmbimit, ndërsa nuk përjashtohen zhvendosjet e prodhimit ose investimeve nga SHBA-ja në Azi.
Reagimi i BE-së pritet të jetë i ashpër. Sipas burimeve diplomatike, po shqyrtohet një apel në Organizatën Botërore të Tregtisë, si dhe vendosja e kundërmasave – ndoshta për makinat amerikane, produktet bujqësore dhe pajisjet teknologjike.
Lëvizja e Trump është pjesë e narrativës “Amerika e Para” dhe, duke pasur parasysh zgjedhjet e nëntorit, shihet si një mesazh për audiencën vendase. Megjithatë, politika e tarifave ndëshkuese kërcënon të rishkruajë rregullat e tregtisë globale, me industrinë e automobilave që bëhet një fushëbetejë kyçe. Në një botë ndërvarësish, proteksionizmi tregtar i Trump mund të ketë efekte të kundërta, jo vetëm për Evropën, por edhe për vetë konsumatorët amerikanë.















